Jag vet inte om tysk reklambransch delar ut priser som vårt svenska guldägg.


Men förmodligen – och då måste det här vara en vinnarkandidat.


Lågprisbolaget Germanwings har en aningen annorlunda affärsidé än konkurrenterna. Till skillnad från exempelvis Ryanair och Easyjet ingår en incheckad väska och val av sittplats när man bokar biljett med Germanwings.

 

Alla som varit med om en klassisk Ryanairrusning, när passagerare med
sylvassa armbågar springer från gate till flygplan för att paxa säten
tillsammans ombord, vet att just en numrerad sittplats kan vara väldigt
mycket värd. Kanske mer än ett avgiftsfritt incheckat bagage.


Hursomhelst, Germanwings gör en snygg poäng av just platskaoset i
den här filmen. Man kallar den en "planemob" och aktionen genomfördes
på en flygning med Easyjet.

 

Humor och finess. Jag garvar varenda gång jag ser filmen.

Kommentarer

kommentarer