Om två hotell är lika i allt annat, väljer jag det som har gratis trådlöst nät – hundra gånger av hundra.

 

I mitt jobb får jag se många hotell i olika prisklasser, ibland för att jag bor där och ibland på en visning.

 

När jag får frågan vad hotellet kan förbättra, blir svaret alltid detsamma: installera trådlöst nät, och gör det kostnadsfritt att använda. Inte bara i lobbyn, vilket är det vanliga, utan i rum, restauranger och vid pooler.

 

Idag kopplar många resenärer upp sig med bärbara datorer och telefoner. Trenden är tydlig och visar inga tecken på att vika. Imorgon kommer alla resenärer att göra det, dessutom med fler, nya it-prylar.

 

I en sådan värld är trådlöst nät inte en extratjänst man kan ta betalt för, och definitivt inte hutlöst betalt – vilket många hotell fortfarande gör.

 


Lyckligtvis tycks hotellindustrin
vara medveten om det här.

 

I en ny undersökning bland hotellchefer i USA svarar 82 procent att it-tjänster är viktiga för att öka kundnöjdheten.

 

Då så.

 

Trådlöst nät som kostar är lika fel som att ta betalt för hissar, tv-tittande – eller kranvatten.

 


Trådlöst nät ska finnas och funka.
Om inte, då byter vi hotell. Eller hur?


Om två hotell är lika i allt annat, väljer jag det som har gratis trådlöst nät – hundra gånger av hundra.

 

I mitt jobb får jag se många hotell i olika prisklasser, ibland för att jag bor där och ibland på en visning.

 

När jag får frågan vad hotellet kan förbättra, blir svaret alltid
detsamma: installera trådlöst nät, och gör det kostnadsfritt att
använda. Inte bara i lobbyn, vilket är det vanliga, utan i rum,
restauranger och vid pooler.

 

Idag kopplar många resenärer upp sig med bärbara datorer och telefoner. Trenden är tydlig och visar inga tecken på att vika. Imorgon kommer alla resenärer att göra det, dessutom med fler, nya it-prylar.

 

I en sådan värld är trådlöst nät inte en extratjänst man kan ta betalt
för, och definitivt inte hutlöst betalt – vilket många hotell
fortfarande gör.

 


Lyckligtvis tycks hotellindustrin
vara medveten om det här.

 

I en ny undersökning bland hotellchefer i USA svarar 82 procent att it-tjänster är viktiga för att öka kundnöjdheten.

 

Då så.

 

Trådlöst nät som kostar är lika fel som att ta betalt för hissar, tv-tittande – eller kranvatten.

 


Trådlöst nät ska finnas och funka.
Om inte, då byter vi hotell. Eller hur?

Kommentarer

kommentarer