Finnair New Livery (Foto: Finnair)

Ny design i flygplanskabinerna, nymålade flygplan med omgjord logotyp, och nya kläder till personalen. Finnair storsatsar på en ny grafisk profil – så här ser den ut.

Finnair lägger tio miljoner euro, cirka 90 miljoner kronor, på att förändra flygbolagets utseende.

Logotypen med det klassiska F:et moderniseras och görs större och tydligare. Samtidigt målas flygplanen om i ljusare färger och kabininredning och kabinpersonalens uniformer byts ut.

Finnair New Uniforms (Foto: Finnair)

Syftet är att nå målen med Finnairs ”Vision 2020”, att bli det främsta flygbolaget i Norden och ett av de tre mest eftertraktade alternativen för flygresenärer mellan Europa och Asien. Den nya designen ska tilltala såväl asiatiska som östeuropeiska och finska resenärer.

Finnairs långdistansflygplan målas om nästa år, hela flottan ska ha bytt utseende till 2013.

REDAKTIONEN
redaktionen@bortabra.se

Kommentarer

kommentarer