Att låta gästerna sätta betyg på hotellen ligger i tiden, minst sagt. Tripadvisor bygger nästan hela sin verksamhet på det och även bokningssajter som hotels.com låter tidigare gäster risa och rosa hotell.

 

Nu meddelar Ving att de gör samma sak, nästan. Den som bokar hotell på ving.se får se vad tidigare gäster tyckte om sitt boende.

 

Bra tänkt och en bra början. Men betygen på Vings webb bygger på de frågeformulär som delas ut till kunderna under, eller efter, resan.

 


Mer modigt – och betydligt mer 2008
– vore att låta kunderna direkt skriva sina omdömen på sajten. Då kommer man också undan risken för misstanke om att de sämsta betygen aldrig lämnar pappersformuläret.


Att låta gästerna sätta betyg på hotellen ligger i tiden, minst sagt. Tripadvisor bygger nästan hela sin verksamhet på det och även bokningssajter som hotels.com låter tidigare gäster risa och rosa hotell.

 

Nu meddelar Ving att de gör samma sak, nästan. Den som bokar hotell på ving.se får se vad tidigare gäster tyckte om sitt boende.

 

Bra tänkt och en bra början. Men betygen på Vings webb bygger på de
frågeformulär som delas ut till kunderna under, eller efter, resan.

 


Mer modigt – och betydligt mer 2008
– vore att låta kunderna
direkt skriva sina omdömen på sajten. Då kommer man också undan risken
för misstanke om att de sämsta betygen aldrig lämnar pappersformuläret.

Kommentarer

kommentarer