SJ:s resebutik (Foto: SJ/Stefan Nilsson)

Imorgon öppnar SJ en ny resebutik på Stockholm Central, som man lovar ska bli Sveriges modernaste. Inspirationen har hämtats från Apples butik i London.

Lokalerna är uppbyggda efter ett helt nytt servicekoncept, där resenärerna och deras reseupplevelse ska stå i centrum.

– Meningen är att inspirera besökarna till reseupplevelser. Ett stort reseutbud visas på en ”powerwall” med rörliga bildskärmar och vår personal kan röra sig bland resenärerna i butiken och erbjuda service, säger Maria Cederberg som är chef för SJ Contact Center och SJ Resebutiker.

Rent konkret innebär det att de inglasade diskarna har tagits bort och ersatts av öppna ytor där kunderna får en mer personlig service än tidigare. Som förebild har SJ använt såväl Apoteket och Systembolagets omgjorda lokaler, som Apple Store i London.

Resebutiken är SJ största med 85 anställda som varje dag finns till hands för de 220 000 resenärer som passerar Stockholm Central.

Under öppningsdagen, tisdag 30 november, säljs resor för halva priset i butiken.

REDAKTIONEN
redaktionen@bortabra.se

Kommentarer

kommentarer