Reseförsäkring är inte längre ett förvalt tillägg i Ryanairs nätbokning. Bolaget backar och bockar ur rutan, sannolikt som en följd av konsumentverkets stämning mot Mr Jet.

Konsumentombudsmannens (KO) stämningsansökan mot Mr Jet tycks få resultat direkt. Idag meddelar Ryanair att bolaget inte längre har reseförsäkring som ett förbockat tillägg i internetbokningen.

Även om Ryanair inte nämner den process KO driver i Sverige och liknande ärenden i andra EU-länder, är det uppenbart att det ligger bakom flygbolagets beslut.

– För att säkerställa att vi hanterar detta på ett korrekt sätt, har vi nu ändrat rutinerna så att passagerare själva måste ange att de vill ha en reseförsäkring, säger Ryanairs kommunikationschef Stephen McNamara i ett pressmeddelande.

Mer om KO:s försök att stoppa förvalda tillägg hos resebolagen:

Charterbolagen packar in dyra tillägg i priset

KO drar Mr Jet inför rätta

REDAKTIONEN
redaktionen@bortabra.se

Kommentarer

kommentarer