Visst, flygbolagen kämpar med höga bränslepriser och försöker spara på det mesta just nu. Men US Airways borde verkligen ha anlitat en översättare innan de lanserade sin svenska sajt.

 

För några tusenlappar hade bolaget kunnat undvika grodor som:

 

Frekventa flygares program

(En de roligaste direktöversättningarna på länge. Vad är det för fel på bonusprogram?)

 

Reser du med en cellfiol?

(Jag antar att de menar cello eller basfiol? Men om du mot förmodan äger en cellfiol vet US Airways hur den ska checkas in.)

 


US Airways är storleksmässigt den femte inrikes flyglinjen i USA

(Förutom alla andra konstigheter i den korta meningen, så borde det stå flygbolag. Konstigt att ett bolag med 230 destinationer vill nedgradera sig till att bara vara en enda linje. Om än den "femte inrikes" i USA.)

 

US Airways, hör av er till redaktionen på BortaBra.se så hjälper vi till.

 

För, låt oss säga, 30 000 – 40 000 bonuspoäng i "Frekventa flygares program" tvättar vi bort de värsta språkfelen…


Visst, flygbolagen kämpar med höga bränslepriser och försöker spara på
det mesta just nu. Men US Airways borde verkligen ha anlitat en
översättare innan de lanserade sin svenska sajt.

 

För några tusenlappar hade bolaget kunnat undvika grodor som:

 

Frekventa flygares program

(En de roligaste direktöversättningarna på länge. Vad är det för fel på bonusprogram?)

 

Reser du med en cellfiol?

(Jag antar att de menar cello eller basfiol? Men om du mot förmodan äger en cellfiol vet US Airways hur den ska checkas in.)

 


US Airways är storleksmässigt den femte inrikes flyglinjen i USA

(Förutom alla andra konstigheter i den korta meningen, så borde det stå flygbolag.
Konstigt att ett bolag med 230 destinationer vill nedgradera sig till
att bara vara en enda linje. Om än den "femte inrikes" i USA.)

 

US Airways, hör av er till redaktionen på BortaBra.se så hjälper vi till.

 

För, låt oss säga, 30 000 – 40 000 bonuspoäng i
"Frekventa flygares program" tvättar vi bort de värsta språkfelen…

Kommentarer

kommentarer