SAS kör tävling på Facebook

SAS nya webbtävling är riktigt beroendeframkallande – de tio gånger du får spela.


Och jag tycker att det är en av de snyggare och roligare kampanjer ett svenskt resebolag kört på länge.

 

I korthet går det ut på att etthundra Facebookanvändare kan vinna en "spontanresa" med någon av sina vänner på Facebook.


Vilken destination – och vilken vän – det blir, slumpas fram genom
att den som tävlar snurrar på en virtuell jordglob för att få fram
resmålet och därefter trycker på en knapp för att på ett
tombolaliknande vis få "nålen" att stanna på en vän.


Hittar du en resa och en Facebookvän du vill åka med, återstår att skriva en motivering. De hundra bästa vinner resan. Tävlingen pågår fram till sista augusti.


Tävlingen tycks ha blivit en succé, eller åtminstone gått bättre än vad
SAS it-avdelning väntat, för under en tid idag klarade inte webbservern
belastningen och sajten låg nere.


Nu funkar det bättre, även om flashkomponenten som snurrar bilderna skenade okontrollerat några gånger när jag spelade.


Dessutom fick jag bara upp riktigt tråkiga resmål. Sandefjord (tre gånger), Kristiansand, Sundsvall och Stuttgart.


Roligast var Las Palmas. Men då snurrade jag fram en före detta flickvän som resesällskap.


Spontant värre. Men knappast bra för husfriden. 

 

Tävlingen, med det lätt svulstiga namnet SAS Globe of Fortune, hittar du här.

Kommentarer

kommentarer