Bekvämlighet ombord på flygplanen blir ett allt viktigare försäljningsargument, speciellt på långflygningar. Inte minst märks det på att charterbolagen försöker övertrumfa varandra, och reguljärflyget, i fråga om att erbjuda bäst benutrymme.

 

Nu meddelar Apollo att bolaget minsann har den bästa "rumpplatsen". Jo, man använder precis det uttrycket.

 

Den som flyger med Apollos flygbolag Novairs Airbus A321 får 46,5 centimeter säte att placera skinkorna på – hela sex centimeter mer "rumpplats" än i exempelvis Fritidsresor/TUI Flys Boeing 767 men endast halvcentimetern mer än Ving/Thomas Cooks Airbus.

 

Lågprisbolag som Sterling och Ryanair ger stjärten 43,7 centimeter. Kanske kan vara bra att veta, för den som bokar resa efter "rumpplats".

 

Bara jag som tycker att det börjar gå lite för långt? Någon stolscentimeter hit eller dit förvandlar liksom inte charterplanet till första klass på Qatar Airways, hur mycket reklam man än gör.

 

Väntar med spänning på att få höra vilket bolags stolsficka som har störst volym (Ryanair är diskade på förhand, av förklarliga skäl), vem som kan erbjuda det bredaste armstödet, eller vilket bolags flygplan som har den mjukaste och tjockaste golvmattan. Kom igen.


Bekvämlighet ombord på flygplanen blir ett allt viktigare
försäljningsargument, speciellt på långflygningar. Inte minst märks det
på att charterbolagen försöker övertrumfa varandra, och reguljärflyget,
i fråga om att erbjuda bäst benutrymme.

 

Nu meddelar Apollo att bolaget minsann har den bästa "rumpplatsen". Jo, man använder precis det uttrycket.

 

Den som flyger med Apollos flygbolag Novairs Airbus A321 får 46,5
centimeter säte att placera skinkorna på – hela sex centimeter mer
"rumpplats" än i exempelvis Fritidsresor/TUI Flys Boeing 767 men endast
halvcentimetern mer än Ving/Thomas Cooks Airbus.

 

Lågprisbolag som Sterling och Ryanair ger stjärten 43,7 centimeter. Kanske kan vara bra att veta, för den som bokar resa efter "rumpplats".

 

Bara jag som tycker att det börjar gå lite för långt? Någon
stolscentimeter hit eller dit förvandlar liksom inte charterplanet till
första klass på Qatar Airways, hur mycket reklam man än gör.

 

Väntar med spänning på att få höra vilket bolags stolsficka som
har störst volym (Ryanair är diskade på förhand, av förklarliga skäl),
vem som kan erbjuda det bredaste armstödet, eller vilket bolags
flygplan som har den mjukaste och tjockaste golvmattan. Kom igen.

Kommentarer

kommentarer